Boekrecensie: De Doodsvogel van Samuel Bjørk

De Doodsvogel is een Scandinavische thriller. Dit boek is het vervolg op Ik Reis Alleen.
Holger Much en Mila Krüger krijgen een moordzaak die ze moeten oplossen. Er ligt een tienermeisje volgens een ritueel te zijn vermoord . Het is belangrijk dat Mia haar bijdrage levert aan het oplossen van deze moordzaak, maar zij is verslaafd. Daarnaast worstelt ze met zelfmoordneigingen. Dan komt er opeens een filmpje met nieuwe detials. Dat filmpje heeft geen fijn effect op het team rechercheurs. Tijdens dit hele gebeuren heeft Munchs dochter het emotioneel gezien heel moeilijk en ze komt in contact met iemand wiens geest nogal ziek is.

Boekgegevens
Titel: De Doodsvogel
Auteur: Samuel Bjørk
Uitgever: Luitingh-Sijthoff
Verschenen: februari 2016
ISBN: 9789024565580
Gerne: Thriller

dedoodsvogelsameulbjork

Mijn mening
Dit was voor mij de tweede Scandinavische thriller. Ik heb het eerste boek van deze auteur ook gelezen. Het eerste boek vond ik al heel erg goed en dit boek vond ik zelfs nog iets beter. Het pakte mij zo erg. Dat mysterieuze filmpje vond ik echt heel erg ziek. Gewoon alleen het idee al van wat zich daarin afspeelt. Dat was het enige stuk waar ik echt even moeite mee had, vooral omdat het zo gedetailleerd is beschreven. De manier waarop het meisje erbij lag toen ze werd gevonden, vond ik echt bizar. Ook had ik daar even moeite met de details. Ik had er weliswaar veel minder moeite mee dan de details over het filmpje. Hoe het meisje erbij lag toen ze werd werd gevonden, vind ik echt heel ziek. Maar tegelijkertijd tekent het deze reeks boeken. In Ik Reis Alleen was er ook een hele zieke manier waarop de slachtoffers werden gevonden, maar deze manier was naar mijn mening nog zieker. Van deze thriller heb ik zeker genoten. Wat mij betreft was dit ook niet mijn laatste Scandinavische thriller.
Beoordeling: 4,5 van de 5 sterren.

2 gedachten over “Boekrecensie: De Doodsvogel van Samuel Bjørk