Het geheugenspel van Nicci French

Boekrecensie: Het geheugenspel van Nicci French

Op een koude morgen in de herfst word in de tuin van een landhuis in Shorpire, Engeland, het lichaam van een 16-jarig meisje opgegraven. Dit is het stoffelijk overshot van Nathalie Matello. Zij is in de zomer van 1968 spoorloos verdwenen en wordt al meer dan vijfentwintig jaar vermist. Voor haar familie maakt het feit dat haar lichaam eindelijk is gevonden een einde aan vage dromen en de hoop dat ze levend terugkeert. Ze is vermoord.
Jane (41) is de hoofdpersoon en je leest het boek vanuit haar perspectief. Ze is aangetrouwd en op een fijne manier opgenomen in deze warme familie. Op het moment dat het lijk van haar schoonzusje wordt gevonden, staat ze op het punt te scheiden. Ze beschouwt haar schoonfamilie als haar eigen familie. Echter laat de vraag naar het hoe, waarom en wie haar niet los. Daarom besluit ze in therapie te gaan. Tijdens haar therapiesessies keren haar herinneringen terug. Ze ontdekt dat ze de moordenaar kent.

Boekgegevens
Titel: Het geheugenspel
Auteur: Nicci French
Uitgever: Anthos Literaire Thrillers
Verschenen: augustus 2002
ISBN: 9789400505148
Genre: Thriller

niccifrenchhetgeugenspel

Mijn beoordeling
Ik heb eerder thrillers van dit duo gelezen en de meeste boeken had ik heel snel uit. Over dit boek heb ik langer dan een week gedaan. Wat mij betreft had dit boek beter onder het genre roman kunnen vallen. Er gebeurt echt helemaal niks spannends. De moordenaar doet helemaal geen bedreigingen richting Jane of één van de andere personages. Ik vond het niet echt een heel geweldig boek, omdat ik de spanning en diepgang miste. Ook vond ik het verhaal op sommige punten langdradig. Er had veel minder achtergrondinformatie in het boek gemogen. Ondanks dat ik zolang over het boek heb gedaan, las het makkelijk weg. Het einde had ik echt niet zien aankomen en ik miste daar de beschrijving van wat de ontknoping met Jane deed.
Waardering: 3 van de vijf sterren.

Wat vinden jullie van dit boek?

3 gedachten over “Boekrecensie: Het geheugenspel van Nicci French

1. Leuk dat je hier iets over geschreven hebt!
    Dit boek leek me inderdaad we leuk om te lezen aan de achterflap te zien.
    Maar zoals jij het omschrijft is het niet echt mijn ding :)!

2. Maaike, er is helemaal niks mis met dit verhaal. Alleen de manier waarop het is geschreven, viel mij tegen.

Eef, dat had ik dus ook. Het verhaal is verder goed, maar er had zeker meer spanning en actie in gemogen. Dan was het echt mijn ding geweest. Aan de achterflap te zien, dacht ik ook dat het mijn ding ding was. En ik kan wel lovend zijn over alle boeken die ik lees, maar dat vind ik ook niet helemaal eerlijk tegenover de lezeer.